Raporty

Publikujemy gotowe raporty syndykatowe, dostępne w atrakcyjnej cenie dla wszystkich zainteresowanych. Zachęcamy do zapoznania się z ofertą.

Architektura i budownictwo w mediach społecznościowych 2024

Zobacz Zwiń
Data publikacji: 22/04/2024

Raport zawiera dane dotyczące zasięgu najpopularniejszych profili w serwisach społecznościowych Facebook i Instagram poświęconych projektowaniu wnętrz, architekturze i budownictwu (liczba fanów / obserwujących) oraz zasięgu kanałów dotyczących budownictwa i architektury w serwisach YouTube i Tik Tok.

W szczególności baza profili i kanałów obejmuje:

  • 64 internetowe serwisy architektoniczne obecne w mediach społecznościowych
  • 329 blogów o tematyce projektowania oraz aranżacji wnętrz
  • 99 internetowych serwisów budowlanych obecnych w mediach społecznościowych
  • 33 czasopisma budowlane obecne w mediach społecznościowych
  • 26 czasopism architektonicznych obecnych w mediach społecznościowych
  • 219 grup społecznościowych w serwisie Facebook dotyczących budownictwa i architektury
  • 105 kanałów w serwisie YouTube dotyczących architektury i budownictwa
  • 69 blogów i serwisów internetowych obecnych w mediach społecznościowych poświęconych aranżacji ogrodu
  • 31 grup społecznościowych w serwisie Facebook dotyczących aranżacji ogrodu
  • 137 profili dotyczących budownictwa i aranżacji wnętrz w serwisie Tik Tok
  • 28 profili dotyczących aranżacji ogrodu w serwisie Tik Tok

Raport zawiera również informacje dotyczące dynamiki wzrostu liczby obserwujących (dane porównawcze 2020-2023). 

Zapytaj o cenę

Komunikacja z dekarzami 2024

Zobacz Zwiń
Data publikacji: 26/02/2024

Raport zawiera następujące dane:

  • źródła informacji na temat materiałów budowlanych (pytanie otwarte – 3 najczęściej wykorzystywane źródła)
  • najczęściej odwiedzane portale branżowe – wskazywane spontanicznie
  • korzystanie z wybranych portali branżowych (dachy.info.pl; dekarz.com.pl; e-dach.pl; fachowydekarz.pl)
  • korzystanie z grup w serwisie Facebook w celach zawodowych
  • popularność wybranych grup / profili w serwisie Facebook (liczba członków obserwatorów – analiza desk research)
  • korzystanie z serwisu YouTube w celach zawodowych
  • tabele krzyżowe wybranych zmiennych (względem wieku, wykształcenia, doświadczenia, wielkości firmy)

Badanie prowadzone było na reprezentatywnej próbie N=266 dekarzy techniką wywiadu telefonicznego CATI w styczniu i lutym 2024 r.

Zapytaj o cenę

Komunikacja z architektami 2024

Zobacz Zwiń
Data publikacji: 08/01/2024

Badanie prowadzone było na reprezentatywnej próbie N=300 architektów techniką wywiadu telefonicznego CATI. Raport zawiera również analizę danych wtórnych (desk research) dotyczącą zasięgu internetowych serwisów architektonicznych obecnych w mediach społecznościowych.

Raport zawiera następujące dane:

Wybrane dane zawierają porównanie z wynikami poprzednich badań architektów (2017, 2018 i 2020). Informacje w raporcie prezentowane są również dla członków Izby Architektów RP i architektów niebędących członkami IA RP. W raporcie znajdują się również przekroje powyższych danych względem płci, wieku architekta oraz wielkości pracowni architektonicznej.

Zapytaj o cenę

Architektura i budownictwo w mediach społecznościowych 2023

Zobacz Zwiń
Data publikacji: 14/04/2023

Raport zawiera dane dotyczące zasięgu najpopularniejszych profili w serwisach społecznościowych Facebook i Instagram poświęconych projektowaniu wnętrz, architekturze i budownictwu (liczba fanów / obserwujących) oraz zasięgu kanałów dotyczących budownictwa i architektury w serwisach YouTube i Tik Tok.
 
W szczególności baza profili i kanałów obejmuje:

  • 85 internetowych serwisów architektonicznych obecnych w mediach społecznościowych
  • 379 blogów o tematyce projektowania oraz aranżacji wnętrz
  • 100 internetowych serwisów budowlanych obecnych w mediach społecznościowych
  • 34 czasopisma budowlane obecne w mediach społecznościowych
  • 28 czasopism architektonicznych obecnych w mediach społecznościowych
  • 205 grup społecznościowych w serwisie Facebook dotyczących budownictwa i architektury
  • 115 kanałów w serwisie YouTube dotyczących architektury i budownictwa
  • 64 blogów i serwisów internetowych obecnych w mediach społecznościowych poświęconych aranżacji ogrodu
  • 31 grup społecznościowych w serwisie Facebook dotyczących aranżacji ogrodu
  • Nowość! 100 profili dotyczących budownictwa i aranżacji wnętrz w serwisie Tik Tok

Raport zawiera również informacje dotyczące dynamiki wzrostu liczby obserwujących (dane porównawcze 2019-2022). 

Zapytaj o cenę

Komunikacja z wykonawcami 2022 – firmy ogólnobudowlane

Zobacz Zwiń
Data publikacji: 03/10/2022

Badanie przeprowadzono techniką wywiadu telefonicznego CATI na próbie n=240 firm o profilu ogólnobudowlanym (wykonywanie prac wznoszeniowych i wykończeniowych).

Raport zawiera następujące dane:

Źródła informacji na temat materiałów budowlanych

  • podstawowe źródła informacji na temat materiałów budowlanych (pytanie otwarte)

Wykorzystanie zasobów sieci Internet przez firmy ogólnobudowlane

  • częstotliwość korzystania z Internetu
  • najczęściej wykorzystywane urządzenie do przeglądania stron w Internecie
  • posiadany typ telefonu oraz korzystanie z branżowych aplikacji mobilnych
  • korzystanie z portali branżowych
  • popularność wybranych portali branżowych (miesięczna liczba wizyt – analiza desk resarch)
  • korzystanie z portali społecznościowych
  • korzystanie z serwisu YouTube, w tym oglądanie filmów dotyczących wykonywania prac budowlanych

Pozostałe źródła informacji na temat materiałów budowlanych

  • czytelnictwo prasy branżowej
  • informacje o wybranych tytułach prasy branżowej (nakład / sprzedaż – analiza desk research)
  • najczęściej słuchana stacja radiowa
Zapytaj o cenę

Architektura i budownictwo w mediach społecznościowych 2022

Zobacz Zwiń
Data publikacji: 22/03/2022

Raport zawiera dane dotyczące zasięgu najpopularniejszych profili w serwisach społecznościowych Facebook oraz Instagram poświęconych projektowaniu wnętrz, architekturze i budownictwu (liczba fanów / obserwujących).
 
W szczególności w raporcie znajdują się informacje o:

  • 375 blogach o tematyce projektowania oraz aranżacji wnętrz,
  • 82 internetowych serwisach architektonicznych obecnych w mediach społecznościowych,
  • 87 internetowych serwisach budowlanych obecnych w mediach społecznościowych,
  • 34 czasopismach budowlanych obecnych w mediach społecznościowych,
  • 28 czasopismach architektonicznych obecnych w mediach społecznościowych,
  • 237 grupach społecznościowych w serwisie Facebook dotyczących budownictwa i architektury,
  • 123 kanałach w serwisie YouTube dotyczących architektury i budownictwa,
  • 69 blogach i serwisach internetowych obecnych w mediach społecznościowych poświęconych ogrodnictwu.

 
Raport zawiera również informacje dotyczące dynamiki wzrostu liczby obserwujących (dane porównawcze z 2018, 2019, 2020 i 2021). 

Zapytaj o cenę

Komunikacja z instalatorami instalacji grzewczych i wodno-kanalizacyjnych 2021

Zobacz Zwiń
Data publikacji: 14/06/2021

Badanie przeprowadzono na próbie n=369 firm instalacyjnych wykonujących instalacje grzewcze (96,5% badanych) i/lub wodno-kanalizacyjne (95,1%).

Raport zawiera następujące dane:

Źródła informacji na temat materiałów instalacyjnych

  • podstawowe źródła informacji na temat materiałów instalacyjnych (pytanie otwarte, możliwość wskazania 3 głównych źródeł)

Wykorzystanie zasobów sieci internet

  • częstotliwość korzystania z internetu w celach zawodowych
  • najczęściej wykorzystywane urządzenie do przeglądania stron w internecie
  • korzystanie z wybranych portali branżowych (regularnie / okazjonalnie  - czasnahydraulika.pl; e-instalacje.pl; hvacr.pl; instalacjebudowlane.pl; ogrzewanie.info.pl; ogrzewnictwo.pl; wodkaneko.pl)
  • korzystanie z grup branżowych w serwisie Facebook
  • popularność wybranych grup Facebookowych – analiza desk research (liczba członków czerwiec 2021)
  • korzystanie z serwisu You Tube w celach zawodowych

Pozostałe źródła informacji na temat materiałów instalacyjnych

  • czytelnictwo wybranych tytułów prasy branżowej (regularnie / okazjonalnie - Fachowy Instalator; Instal Reporter; Kwartalnik Instalacje; Polski Instalator; Rynek Instalacyjny)
  • informacje o wybranych tytułach prasy branżowej – analiza desk research (nakład)
  • najczęściej słuchana stacja radiowa

Aneks

  • tabele krzyżowe powyższych zmiennych względem wieku, wykształcenia respondenta oraz wielkości firmy (liczby zatrudnionych)
Zapytaj o cenę

Architektura i budownictwo w mediach społecznościowych 2021

Zobacz Zwiń
Data publikacji: 14/04/2021

Raport zawiera dane dotyczące zasięgu (liczy fanów / obserwujących) najpopularniejszych profili w serwisach społecznościowych Facebook oraz Instagram poświęconych projektowaniu wnętrz, architekturze i budownictwu. W szczególności w raporcie znajdują się informacje o:

  • 384 blogach o tematyce projektowania oraz aranżacji wnętrz,
  • 84 internetowych serwisach architektonicznych obecnych w mediach społecznościowych,
  • 92 internetowych serwisach budowlanych obecnych w mediach społecznościowych,
  • 34 czasopismach budowlanych obecnych w mediach społecznościowych,
  • 29 czasopismach architektonicznych obecnych w mediach społecznościowych,
  • 158 grupach społecznościowych w serwisie Facebook dotyczących budownictwa i architektury,
  • 122 kanałach w serwisie YouTube dotyczących architektury i budownictwa - Nowość!
  • 51 blogach i serwisach internetowych obecnych w mediach społecznościowych poświęconych ogrodnictwu - Nowość!

Raport zawiera również informacje dotyczące dynamiki wzrostu liczby obserwujących (dane porównawcze z 2018, 2019 i 2020).

Raport zawiera także analizę treści 15 najpopularniejszych blogów w serwisie Instagram, poświęconych tematyce architektury oraz aranżacji wnętrz (liczba postów, średnia liczba polubień, najpopularniejsze posty, najpopularniejsze hashtagi, najczęściej oznaczane marki).

Zapytaj o cenę

Komunikacja z dekarzami 2021

Zobacz Zwiń
Data publikacji: 04/03/2021

Raport zawiera następujące dane:

Źródła informacji na temat materiałów budowlanych

  • podstawowe źródła informacji na temat materiałów budowlanych (pytanie otwarte)

Wykorzystanie zasobów sieci Internet przez dekarzy

  • częstotliwość korzystania z Internetu
  • najczęściej wykorzystywane urządzenie do przeglądania stron w Internecie
  • najczęściej odwiedzane portale branżowe – wskazywane spontanicznie
  • korzystanie z wybranych portali branżowych (dachy.info.pl; dekarz.com.pl; e-dach.pl; fachowydekarz.pl)
  • popularność wybranych portali branżowych (miesięczna liczba wizyt – analiza desk resarch)
  • korzystanie z serwisu Facebook w celach zawodowych
  • korzystanie z serwisu YouTube w celach zawodowych

Pozostałe źródła informacji na temat materiałów budowlanych

  • czytelnictwo wybranych tytułów prasy branżowej (Budujemy Dom; Fachowy Dekarz & Cieśla; Izolacje; Murator; Nasz Dekarz)
  • informacje o wybranych tytułach prasy branżowej (nakład – analiza desk research)
  • najczęściej słuchana stacja radiowa
Zapytaj o cenę

Komunikacja z wykonawcami 2021 – firmy ogólnobudowlane

Zobacz Zwiń
Data publikacji: 25/01/2021

Badanie przeprowadzono techniką wywiadu telefonicznego CATI na próbie n=300 firm o profilu ogólnobudowlanym (wykonywanie prac wznoszeniowych i wykończeniowych).

Raport zawiera następujące dane:

Źródła informacji na temat materiałów budowlanych

  • podstawowe źródła informacji na temat materiałów budowlanych (pytanie otwarte)

Wykorzystanie zasobów sieci Internet przez firmy ogólnobudowlane

  • częstotliwość korzystania z Internetu
  • najczęściej wykorzystywane urządzenie do przeglądania stron w Internecie
  • posiadany typ telefonu oraz korzystanie z branżowych aplikacji mobilnych
  • korzystanie z portali branżowych
  • popularność wybranych portali branżowych (miesięczna liczba wizyt – analiza desk resarch)
  • korzystanie z portali społecznościowych
  • korzystanie z serwisu YouTube, w tym oglądanie filmów dotyczących wykonywania prac budowlanych

Pozostałe źródła informacji na temat materiałów budowlanych

  • czytelnictwo prasy branżowej
  • informacje o wybranych tytułach prasy branżowej (nakład / sprzedaż – analiza desk research)
  • najczęściej słuchana stacja radiowa
  • uczestnictwo w szkoleniach producentów materiałów budowlanych
  • ocena przydatności szkoleń w działalności firm budowlanych
  • najbardziej preferowana forma szkoleń
Zapytaj o cenę

Profil projektantów wnętrz 2020

Zobacz Zwiń
Data publikacji: 02/09/2020

Głównym celem badania było zgromadzenie kluczowych informacji na temat projektantów wnętrz, które mogą zostać wykorzystane w strategii promocji dostawców materiałów wykończeniowych i artykułów wyposażenia wnętrz – profil demograficzno-społeczny projektanta wnętrz, charakterystyka działalności, źródła informacji branżowej, konsumpcja mediów branżowych. Badanie zrealizowano techniką wywiadu telefonicznego CATI na próbie n=400 projektantów wnętrz w sierpniu 2020 roku.

Raport zawiera następujące dane:

Podstawowa charakterystyka projektantów wnętrz

  • profil demograficzno-społeczny (płeć, wiek, wykształcenie)wielkość pracowni projektowej (liczba      projektantów, liczba projektów wnętrz w roku)
  • specjalizacja pracowni projektowej (mieszkaniowa / niemieszkaniowa
  • przynależność do organizacji branżowych

Nastroje projektantów wnętrz

  •  ocena popytu na usługi projektowania wnętrz
  •  ocena popytu na usługi projektowania wnętrz w 2020 roku w segmentach

Komunikacja z projektantami wnętrz

  • podstawowe źródła informacji branżowej
  • korzystanie z wybranych internetowych portali branżowych
  • czytelnictwo wybranych tytułów prasy branżowej (drukowanej lub online)
Zapytaj o cenę

Komunikacja z wykonawcami wnętrz 2020

Zobacz Zwiń
Data publikacji: 29/06/2020

Badanie przeprowadzono na próbie n=375 firm wykonawczych, które specjalizują się w pracach wykończeniowych wewnątrz budynków.

Raport zawiera następujące dane:

1. Źródła informacji na temat materiałów budowlanych

  • podstawowe źródła informacji na temat materiałów budowlanych (pytanie otwarte, możliwość wskazania 3 głównych źródeł)

2. Wykorzystanie zasobów sieci internet

  • częstotliwość korzystania z internetu
  • najczęściej wykorzystywane urządzenie do przeglądania stron w internecie
  • korzystanie z branżowych aplikacji mobilnych
  • odwiedzane portale branżowe (pytanie otwarte
  • popularność wybranych portali branżowych – analiza desk research (liczba wizyt maj 2020)
  • popularność wybranych grup Facebookowych – analiza desk research (liczba członków czerwiec 2020)

3. Pozostałe źródła informacji na temat materiałów budowlanych

  • czytelnictwo prasy branżowej (pytanie otwarte)
  • informacje o wybranych tytułach prasy branżowej – analiza desk research (nakład / rozpowszechnienia płatne)
  • najczęściej słuchana stacja radiowa

4. Aneks

  • tabele krzyżowe powyższych zmiennych względem wieku i wykształcenia respondenta, liczby zatrudnionych, specjalizacji
Zapytaj o cenę

Komunikacja z architektami 2020

Zobacz Zwiń
Data publikacji: 09/04/2020

Badanie prowadzone było na reprezentatywnej próbie n=363 architektów techniką wywiadu telefonicznego CATI.

Raport zawiera następujące dane:

  • najczęściej odwiedzane branżowe portale internetowe (pytanie otwarte, możliwość wskazania 3 odpowiedzi)
  • korzystanie z wybranych portali branżowych (archdaily.com; archimania.pl; archinea.pl; architekci.pl; architektura.info; architektura.muratorplus.pl; bryła.pl; infoarchitekta.pl; izbaarchitektow.pl; nowoczesnastodola.pl; ronet.pl; sarp.org.pl; sztuka-architektury.pl; warsztatarchitekta.pl; zawod-architekt.pl)
  • korzystanie z wybranych portali z bibliotekami CAD/BIM (archispace.pl; bimobject.com; tuznajdziesz.pl)
  • najczęściej czytane czasopisma branżowe (pytanie otwarte, możliwość wskazania 3 odpowiedzi)
  • czytelnictwo wybranych tytułów prasy architektonicznej (ARCH ; Architektura i Biznes; Architektura – Murator; Design Alive; Label Magazine; Zawód:Architekt)
  • czytelnictwo wybranych tytułów prasy budowlanej i wnętrzarskiej (Builder; Cztery Kąty; Dobre Wnętrze; Inżynier Budownictwa; Murator)

Wszystkie dane zawierają porównanie z wynikami 2 poprzednich badań architektów (XI 2017 i XI 2018). Informacje w raporcie prezentowane są również dla członków Izby Architektów RP i architektów niebędących członkami IA RP. W raporcie znajdują się również przekroje powyższych danych względem płci, wieku architekta oraz wielkość pracowni architektonicznej.

Zapytaj o cenę

Architektura i budownictwo w mediach społecznościowych 2020

Zobacz Zwiń
Data publikacji: 24/03/2020

Raport zawiera dane dotyczące zasięgu (liczy fanów / obserwujących) najpopularniejszych profili w serwisach społecznościowych Facebook oraz Instagram poświęconych projektowaniu wnętrz, architekturze i budownictwu. W szczególności w raporcie znajdują się informacje o:

  • 327 blogach poświęconych projektowaniu oraz aranżacji wnętrz,
  • 84 internetowych serwisach architektonicznych obecnych w mediach społecznościowych
  • 80 internetowych serwisach budowlanych obecnych w mediach społecznościowych,
  • 32 czasopismach budowlanych obecnych w mediach społecznościowych,
  • 29 czasopismach architektonicznych obecnych w mediach społecznościowych,
  • 137 grupach społecznościowych w serwisie Facebook dotyczących budownictwa i architektury.

Raport zawiera również informacje dotyczące dynamiki wzrostu liczby obserwujących (dane porównawcze z 2018 i 2019 roku).

Nowość! Raport zawiera analizę treści 25 najpopularniejszych blogów w serwisie Instagram, poświęconych tematyce architektury oraz aranżacji wnętrz (liczba postów, średnia liczba polubień, najpopularniejsze posty, najpopularniejsze hashtagi).

Zapytaj o cenę

Komunikacja z dekarzami 2020

Zobacz Zwiń
Data publikacji: 11/02/2020

Badanie przeprowadzono w styczniu 2020 roku techniką wywiadu telefonicznego CATI na próbie n=377 firm dekarskich.

Raport zawiera następujące dane:

Źródła informacji na temat materiałów budowlanych

  • podstawowe źródła informacji na temat materiałów budowlanych
  • postawy wobec pozyskiwania informacji o materiałach budowlanych

Wykorzystanie zasobów sieci Internet przez dekarzy

  • częstotliwość korzystania z Internetu
  • najczęściej wykorzystywane urządzenie do przeglądania stron w Internecie
  • posiadany typ telefonu (% smartfon)
  • korzystanie z wybranych portali branżowych (dachy.info.pl; dekarz.com.pl; e-dach.pl; fachowydekarz.pl)

Pozostałe źródła informacji dekarzy

  • czytelnictwo wybranych tytułów prasy branżowej (Budujemy Dom; Dachy; Fachowy Dekarz & Cieśla; Izolacje; Murator; Nasz Dekarz)
  • najczęściej słuchana stacja radiowa
Zapytaj o cenę

Komunikacja z wykonawcami 2019 – firmy ogólnobudowlane

Zobacz Zwiń
Data publikacji: 09/07/2019

Badanie przeprowadzono w czerwcu 2019 roku techniką wywiadu telefonicznego CATI na próbie n=334 firm o profilu ogólnobudowlanym (wykonywanie prac wznoszeniowych i wykończeniowych).

Raport zawiera następujące dane:

Źródła informacji na temat materiałów budowlanych

  • podstawowe źródła informacji na temat materiałów budowlanych
  • postawy wobec pozyskiwania informacji o materiałach budowlanych

Wykorzystanie zasobów sieci Internet przez firmy ogólnobudowlane

  • częstotliwość korzystania z Internetu
  • najczęściej wykorzystywane urządzenie do przeglądania stron w Internecie
  • posiadany typ telefonu oraz korzystanie z branżowych aplikacji mobilnych
  • korzystanie z wybranych portali branżowych
  • korzystanie z portali społecznościowych
  • korzystanie z serwisu YouTube, w tym oglądanie filmów dotyczących wykonywania prac budowlanych

Pozostałe źródła informacji na temat materiałów budowlanych

  • czytelnictwo prasy branżowej
  • najczęściej słuchana stacja radiowa
  • uczestnictwo w szkoleniach producentów materiałów budowlanych
  • ocena przydatności szkoleń w działalności firm budowlanych
  • najbardziej preferowana forma szkoleń
  • skłonność do wzięcia udziału w szkoleniach prowadzonych przez Internet
Zapytaj o cenę

Postawy architektów wobec BIM w 2019r.

Zobacz Zwiń
Data publikacji: 25/04/2019

Badanie zrealizowano w kwietniu 2019 roku na reprezentatywnej próbie 429 architektów techniką wywiadu telefonicznego CATI.

Raport zawiera następujące dane:

Znajomość i stosowanie BIM przez architektów

  • znajomość BIM
  • stosowanie BIM podczas projektowania

Postawy wobec BIM wśród architektów stosujących tę  technologię

  • liczba projektów wykonanych w BIM w ostatnich 12   miesiącach
  • czynniki skłaniające architektów do stosowania BIM

Postawy wobec BIM wśród architektów niestosujących tej technologii

  • bariery projektowania w BIM
  • plany wdrożenia BIM w najbliższych 12 miesiącach

Aneks

  • przekroje wybranych zmiennych według danych metryczkowych
  • struktura próby

W raporcie zamieszczono również wyniki poprzednich badań architektów dotyczących stosowania BIM, które przeprowadzone zostały przez BCMM w 2017 i 2018 roku.

Zapytaj o cenę

Architektura i budownictwo w mediach społecznościowych 2019

Zobacz Zwiń
Data publikacji: 01/03/2019

Raport zawiera dane dotyczące zasięgu (liczy fanów / obserwujących) najpopularniejszych profili w serwisach społecznościowych Facebook oraz Instagram poświęconych architekturze i budownictwu, w 6 kategoriach:

  • 175 - blogi o tematyce architektury oraz aranżacji wnętrz,
  • 64 - internetowe serwisy architektoniczne,
  • 47 - internetowe serwisy budowlane,
  • 32 - czasopisma budowlane,
  • 24 - czasopisma architektoniczne,
  • 61 - grupy społecznościowe w serwisie Facebook dotyczące budownictwa i architektury.

W raporcie znajdują się również opisy najpopularniejszych profili w każdej z powyższych kategorii – posiadających łącznie więcej niż 30 tysięcy fanów/obserwujących w serwisach społecznościowych Facebook oraz Instagram: profil strony, poruszane tematy, reklamujące się marki, itp.

Zapytaj o cenę

Komunikacja z architektami 2018/2019

Zobacz Zwiń
Data publikacji: 02/01/2019

Badanie prowadzone było na reprezentatywnej próbie n=375 architektów techniką wywiadu telefonicznego CATI.
Raport zawiera następujące dane:

  • Najczęściej odwiedzane branżowe portale internetowe (pytanie otwarte, możliwość wskazania 3 odpowiedzi)
  • Korzystanie z wybranych portali branżowych (archdaily.com; archimania.pl; archinea.pl; architekci.pl; architektura.info; architektura.muratorplus.pl; bryła.pl; infoarchitekta.pl; izbaarchitektow.pl; nowoczesnastodola.pl; ronet.pl; sarp.org.pl; sztuka-architektury.pl; warsztatarchitekta.pl; zawod-architekt.pl)
  • Nowość ! Korzystanie z wybranych portali z bibliotekami CAD/BIM (archispace.pl; artcada.pl; bimobject.com; tuznajdziesz.pl)
  • Najczęściej czytane czasopisma branżowe (pytanie otwarte, możliwość wskazania 3 odpowiedzi)
  • Czytelnictwo wybranych tytułów prasy architektonicznej (ARCH ; Architektura i Biznes; Architektura – Murator; Design Alive; Zawód:Architekt)
  • Czytelnictwo wybranych tytułów prasy budowlanej i wnętrzarskiej (Builder; Cztery Kąty; Dobre Wnętrze; Dom i Wnętrze; Inżynier Budownictwa; Murator)
  • Nowość ! Uczestnictwo i preferencje architektów wobec szkoleń organizowanych przez producentów materiałów budowlanych

Dane dotyczące korzystania z portali zawierają porównanie z wynikami badań z lat 2015-2017, a dotyczące czytelnictwa prasy z danymi z 2012-2017. Informacje w raporcie prezentowane są również dla członków Izby Architektów RP i architektów niebędących członkami IA RP. W raporcie znajdują się również przekroje powyższych danych wg. płci, wieku architekta oraz wielkość pracowni architektonicznej.

Zapytaj o cenę

Wykorzystanie internetu w działalności zawodowej wykonawców 2018

Zobacz Zwiń
Data publikacji: 15/11/2018

Badanie zrealizowano w październiku 2018 roku na próbie n=302 firm wykonawczych o profilu ogólnobudowlanym techniką wywiadu telefonicznego CATI.

Raport zawiera następujące dane:

Korzystanie z Internetu

  • częstotliwość korzystania z Internetu
  • najczęściej wykorzystywane urządzenia do przeglądania stron w Internecie
  • korzystanie z mediów społecznościowych i z serwisu YouTube (w tym oglądanie filmów dot. branży budowlanej)
  • formy promocji własnej działalności w Internecie
  • korzystanie z aplikacji dla wykonawców na smartfonach

Korzystanie z portali branżowych

  • odwiedzane portale poświęcone budownictwu
  • korzystanie z serwisów internetowych z przetargami i ofertami
  • korzystanie z serwisów internetowych na temat cen usług budowlanych

Zakupy materiałów budowlanych przez Internet

Zapytaj o cenę

Postawy architektów wobec BIM w 2018r.

Zobacz Zwiń
Data publikacji: 22/05/2018

Badanie zrealizowano w marcu 2018 roku na reprezentatywnej próbie 401 architektów techniką wywiadu telefonicznego CATI i ankiety internetowej CAWI.

Raport zawiera następujące dane:

Znajomość i stosowanie BIM przez architektów

  • znajomość BIM
  • znajomość poziomów implementacji BIM
  • znajomość poziomów implementacji BIM
  • stosowanie BIM podczas projektowania

Postawy wobec BIM wśród architektów stosujących tę  technologię

  • liczba projektów wykonanych w BIM w ostatnich 12   miesiącach
  • poziom implementacji BIM w realizowanych projektach
  • poziom implementacji BIM w realizowanych projektach
  • czynniki skłaniające architektów do stosowania BIM

Postawy wobec BIM wśród architektów niestosujących tej technologii

  • bariery projektowania w BIM
  • plany wdrożenia BIM w najbliższych 12 miesiącach

Aneks

  • przekroje wybranych zmiennych według danych metryczkowych struktura próby
Zapytaj o cenę

BCMM Omnibud Dekarze 2018

Zobacz Zwiń
Data publikacji: 12/03/2018

Raport powstał w oparciu o wyniki ilościowych badań marketingowych, realizowanych w ramach cyklicznego projektu badawczego BCMM OMNIBUD metodą wywiadu telefonicznego wspomaganego komputerowo (CATI). Badanie przeprowadzono w styczniu i lutym 2018 roku.
Próba badawcza: 400 właścicieli / zarządzających firmami dekarskimi, ogólnopolska, reprezentatywna dla dekarzy w Polsce.
Wszystkie informacje zawarte w raporcie prezentowane są porównawczo razem z wynikami badań dekarzy przeprowadzonych przez BCMM w latach 2012-2017.

Raport zawiera następujące dane:

Ocena sytuacji rynkowej

  • ocena sytuacji rynkowej w 2017 roku
  • przewidywania co do sytuacji rynkowej w 2018 roku (pozycja firmy na rynku, ceny pokryć dachowych, ceny usług dekarskich, popyt na rynku, zatrudnienie w firmie respondenta)

Komunikacja z dekarzami

  • wykorzystywane źródła informacji branżowej
  • najczęściej wykorzystywane źródło informacji branżowej
  • czytelnictwo prasy dekarskiej (Dachy; Fachowy Dekarz & Cieśla; Nasz Dekarz)
  • czytelnictwo prasy budowlanej (Forum Budowlane; Izolacje; Materiały Budowlane; Murator)
  • częstotliwość korzystania z internetu
  • wykorzystywane portale branżowe (dachy.info.pl; dachy.org; dekarz.com.pl; e-dach.pl; fachowydekarz.pl)

Profil firm dekarskich

  • profil właściciela / zarządzającego (płeć, wiek, wykształcenie)
  • czas działalności firmy na rynku
  • wielkość firmy względem zatrudnienia
  • struktura realizowanych prac budowlanych

Część dodatkowa - stosowanie i rekomendacja producentów materiałów budowlanych przez dekarzy

  • blachodachówek
  • dachówek ceramicznych i cementowych
  • okien dachowych
  • orynnowania PVC
  • rynien stalowych

Każda kategoria asortymentowa obejmuje następujące informacje:

  • producenci montowanych wyrobów
  • producent najczęściej montowanych wyrobów
  • wskaźnik rekomendacji producenta, analiza prowadzona metodą Net Promoter Score (identyfikacja liczby promotorów, pasywnych, krytyków marki)

Dane penetracyjne i NPS prezentowane są w raporcie dla wszystkich istotnych na rynku producentów danej kategorii asortymentowej.

Zapytaj o cenę

Architektura i budownictwo w mediach społecznościowych 2018

Zobacz Zwiń
Data publikacji: 23/01/2018

Raport zawiera dane dotyczące zasięgu (liczba fanów / obserwujących w serwisach Facebook i Instagram) najpopularniejszych stron poświęconych architekturze i budownictwu,w tym:

  • 113 blogów o tematyce architektury oraz aranżacji wnętrz (np. Loving It, Marideko, Scraperka, Twoje DIY, Bajkowe Wnętrza),
  • 18 czasopism architektonicznych obecnych w mediach społecznościowych (np. Cztery Kąty, Dobre Wnętrze, Architektura),
  • 29 czasopism budowlanych obecnych w mediach społecznościowych (np. Ładny Dom, Murator, Budujemy Dom),
  • 29 internetowych serwisów branżowych obecnych w mediach społecznościowych (np. Homebook, Wnętrza ze smakiem, Nowoczesna Stodoła).

W raporcie znajdują się również opisy najpopularniejszych profili w każdej z powyższych kategorii, posiadających łącznie więcej niż 25 tysięcy fanów/obserwujących w serwisach społecznościowych Facebook oraz Instagram : profil strony, poruszane tematy, reklamujące się marki, itp.

Zapytaj o cenę

Komunikacja z architektami 2017

Zobacz Zwiń
Data publikacji: 23/11/2017

badanie prowadzone było na reprezentatywnej próbie 372 architektów techniką wywiadu telefonicznego CATI

Raport zawiera następujące dane:

  • Najczęściej odwiedzane branżowe portale internetowe (pytanie otwarte, możliwość wskazania 3 odpowiedzi)
  • Korzystanie z wybranych portali branżowych (archdaily.com; archimania.pl; archinea.pl; architekci.pl; architektura.info; architektura.muratorplus.pl; bryła.pl; infoarchitekta.pl; izbaarchitektow.pl; ronet.pl; sarp.org.pl; sztuka-architektury.pl; warsztatarchitekta.pl; zawod-architekt.pl)
  • Najczęściej czytane czasopisma branżowe (pytanie otwarte, możliwość wskazania 3 odpowiedzi)
  • Czytelnictwo wybranych tytułów prasy architektonicznej (ARCH ; Architektura i Biznes; Architektura – Murator; Design Alive; Zawód:Architekt)
  • Czytelnictwo wybranych tytułów prasy budowlanej (Builder; Forum Budowlane; Inżynier Budownictwa; Murator; Materiały Budowlane; Przegląd Budowlany)
  • Czytelnictwo wybranych tytułów prasy wnętrzarskiej (Cztery Kąty; Dobre Wnętrze; Dom i Wnętrze; Elle Decoration; Ładny Dom; M jak Mieszkanie; Moje Mieszkanie; Weranda)

Dane dotyczące korzystania z portali zawierają porównanie z wynikami badań z lat 2015-2016, a dotyczące czytelnictwa z danymi z 2012-2016. Informacje w raporcie prezentowane są również dla członków Izby Architektów RP i architektów niebędących członkami IA RP.

W raporcie znajdują się również przekroje powyższych danych wg. płci oraz wieku architekta.

Zapytaj o cenę

Komunikacja z wykonawcami 2017 – firmy ogólnobudowlane

Zobacz Zwiń
Data publikacji: 26/10/2017

Badanie przeprowadzone zostało techniką wywiadu telefonicznego wspomaganego komputerowo (CATI) na próbie n=300 firm o profilu ogólnobudowlanym (wykonywanie prac wznoszeniowych i wykończeniowych).

Raport zawiera następujące dane:

Komunikacja z zarządzającymi firmami ogólnobudowlanymi

  • źródła informacji na temat materiałów budowlanych
  • częstotliwość korzystania z Internetu
  • najczęściej wykorzystywane urządzenie do przeglądania stron w Internecie
  • cele odwiedzania stron www producentów materiałów budowlanych
  • korzystanie z portali społecznościowych
  • posiadany typ telefonu oraz korzystanie z branżowych aplikacji mobilnych
  • czytelnictwo wybranych tytułów prasy budowlanej
  • czytelnictwo wybranych tytułów prasy wnętrzarskiej
  • najczęściej słuchana stacja radiowa podczas drogi do i z pracy

Uczestnictwo w szkoleniach branżowych

  • uczestnictwo w szkoleniach producentów materiałów budowlanych w ostatnich 12 miesiącach
  • ocena przydatności szkoleń w działalności firm budowlanych
  • najbardziej preferowana forma szkoleń
  • skłonność do wzięcia udziału w szkoleniach prowadzonych przez Internet
Zapytaj o cenę

Postawy architektów wobec BIM oraz oczekiwania wobec usługi doradztwa technicznego ze strony producentów materiałów budowlanych

Zobacz Zwiń
Data publikacji: 21/04/2017

Badanie zrealizowano w marcu 2017 roku na reprezentatywnej próbie 400 architektów techniką wywiadu telefonicznego CATI i ankiety internetowej CAWI.

Raport zawiera następujące dane:

Postawy architektów wobec BIM

  • stosowanie BIM podczas projektowania
  • liczba projektów wykonanych w BIM w ostatnich 12 miesiącach
  • czynniki skłaniające architektów do stosowania BIM
  • plany wdrożenia BIM w najbliższych 12 miesiącach
  • bariery projektowania w BIM

Oczekiwania wobec organizacji kontaktu z doradcami technicznymi producentów materiałów budowlanych

  • oczekiwane godziny pracy doradców technicznych oraz czas pracy architektów
  • częstotliwość kontaktu architektów z doradcami technicznymi
  • preferowana metoda kontaktu z doradcą technicznym
  • akceptowany czas odpowiedzi na zapytanie techniczne skierowane do doradcy
  • poszukiwanie informacji na stronach www producenta materiałów budowlanych zanim nastąpi kontakt z doradcą

Oczekiwania wobec form wsparcia pracy architektów przez producentów materiałów budowlanych

  • obecne wykorzystanie i zainteresowanie standardowymi formami wsparcia (katalogi produktów ; rysunki 3D, rzuty i widoki produktów ; biblioteki dla programów CAD ; katalogi gotowych rozwiązań ; próbki produktów ; zdjęcia przykładowych realizacji ; specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych ; newsletter / biuletyn informacyjny)
  • obecne wykorzystanie i zainteresowanie aktywnymi formami wsparcia (optymalizacja projektu ; dobór produktów do projektu ; prezentacja produktów / rozwiązań danego producenta ; porady prawne ; pomoc doradców w wykonywaniu wizualizacji projektów ; udział w programie lojalnościowym)

W raporcie znajdują się również przekroje powyższych danych wg. płci, wieku, wielkości biura, specjalizacji biura, członkostwa w Izbie Architektów.

Zapytaj o cenę

Zachowania konsumenckie Polaków na rynku remontów wnętrz

Zobacz Zwiń
Data publikacji: 10/02/2017

badanie przeprowadzone zostało w styczniu 2017 roku techniką ankiety internetowej CAWI na próbie 900 osób, które w 2016 roku prowadziły prace remontowe we wnętrzu mieszkania oraz decydowały o wyborze materiałów budowlanych do tego remontu.
Raport zawiera następujące dane:

Część podstawowa

Zakres prac remontowych realizowanych w 2016 roku

  • szczegółowy zakres prac remontowych realizowanych w 2016 roku
  • przyczyny realizacji remontu mieszkania w 2016 roku
  • wydatki przeznaczone na remont realizowany w 2016 roku
  • plany remontowe na rok 2017

Sposób wykonywania prac remontowych

  • prace remontowe wykonywane w systemie gospodarczym oraz przez wykonawców
  • przyczyny samodzielnego wykonania remontu
  • kryteria wyboru wykonawcy
  • korzystanie z usług projektanta wnętrz i jego wpływ na wybór marek materiałów budowlanych
  • znaczenie ceny podczas wyboru materiałów budowlanych

Komunikacja z inwestorami

  • aktywność inwestorów w poszukiwaniu informacji o materiałach budowlanych
  • źródła informacji o materiałach budowlanych
  • czytelnictwo czasopism branżowych

Markety budowlane

  • znajomość wspomagana marketów budowlanych
  • market budowlany pierwszego wyboru
  • wizerunek marketów budowlanych

Część dodatkowa:

Malowanie

  • osoba decydująca o zakupie farb
  • miejsca zakupu farb
  • marki używanych farb
  • podstawowe czynniki wyboru farby
  • rekomendacja marki farb przez wykonawcę
  • wpływ projektanta wnętrz na wybór marki farb
  • źródła informacji o malowaniu (inwestorzy wykonujący prace w systemie gospodarczym)
  • komunikacja z malującymi (źródła informacji o materiałach budowlanych, czytelnictwo czasopism branżowych)

Montaż płytek ściennych / podłogowych

  • osoba decydująca o zakupie płytek
  • miejsca zakupu płytek
  • marki używanych płytek
  • podstawowe czynniki wyboru płytek
  • rekomendacja marki płytek przez wykonawcę
  • wpływ projektanta wnętrz na wybór marki płytek
  • źródła informacji o kładzeniu płytek (inwestorzy wykonujący prace w systemie gospodarczym)
  • komunikacja z inwestorami kupującymi płytki (źródła informacji o materiałach budowlanych, czytelnictwo czasopism branżowych)

Montaż paneli

  • osoba decydująca o zakupie paneli
  • miejsca zakupu paneli
  • marki używanych paneli
  • podstawowe czynniki wyboru paneli
  • rekomendacja marki paneli przez wykonawcę
  • wpływ projektanta wnętrz na wybór marki paneli
  • źródła informacji o montażu paneli (inwestorzy wykonujący prace w systemie gospodarczym)
  • komunikacja z kupującymi panele (źródła informacji o materiałach budowlanych, czytelnictwo czasopism branżowych)

Montaż podłogi drewnianej

  • osoba decydująca o zakupie podłogi
  • miejsca zakupu podłogi
  • marki używanych podłóg
  • podstawowe czynniki wyboru podłogi
  • rekomendacja marki podłogi przez wykonawcę
  • wpływ projektanta wnętrz na wybór marki podłogi
  • źródła informacji o montażu podłogi (inwestorzy wykonujący prace w systemie gospodarczym)
  • komunikacja z kupującymi podłogi (źródła informacji o materiałach budowlanych, czytelnictwo czasopism branżowych)

Montaż ceramiki sanitarnej

  • osoba decydująca o zakupie ceramiki
  • miejsca zakupu ceramiki
  • marki montowanej ceramiki
  • czynniki wyboru ceramiki
  • rekomendacja marki ceramiki przez wykonawcę
  • wpływ architekta wnętrz na wybór marki ceramiki
  • źródła informacji o montażu ceramiki (inwestorzy wykonujący prace w systemie gospodarczym)
  • komunikacja z kupującymi ceramikę (źródła informacji o materiałach budowlanych, czytelnictwo czasopism branżowych)
Zapytaj o cenę

BCMM Omnibud Dekarze 2017

Zobacz Zwiń
Data publikacji: 03/02/2017

Raport powstał w oparciu o wyniki ilościowych badań marketingowych, realizowanych w ramach cyklicznego projektu badawczego BCMM OMNIBUD metodą wywiadu telefonicznego wspomaganego komputerowo (CATI). Badanie przeprowadzono w styczniu 2017 roku.

Próba badawcza: 382 właścicieli / zarządzających firmami dekarskimi, ogólnopolska, reprezentatywna dla dekarzy w Polsce.

Wszystkie informacje zawarte w raporcie prezentowane są porównawczo razem z wynikami badań dekarzy przeprowadzonych przez BCMM w latach 2012-2016.

Raport zawiera następujące dane:

Część podstawowa

Ocena sytuacji rynkowej

  • ocena sytuacji rynkowej w 2011, 2012, 2013, 2014, 2015 i 2016 roku
  • przewidywania co do sytuacji rynkowej w 2017 roku vs przewidywania deklarowane w latach poprzednich (pozycja firmy na rynku, ceny pokryć dachowych, ceny usług dekarskich, popyt na rynku, zatrudnienie w firmie respondenta)

Komunikacja z dekarzami

  • wykorzystywane źródła informacji branżowej
  • najczęściej wykorzystywane źródło informacji branżowej
  • czytelnictwo prasy dekarskiej (Dachy; Fachowy Dekarz & Cieśla; Nasz Dekarz; Warstwy – Dachy i Ściany)
  • czytelnictwo prasy budowlanej (Forum Budowlane; Izolacje; Materiały Budowlane; Murator)
  • częstotliwość korzystania z internetu
  • wykorzystywane portale branżowe (dachy.info.pl; dachy.org; dekarz.com.pl; e-dach.pl; fachowydekarz.pl)

Profil firm dekarskich

  • profil właściciela / zarządzającego (płeć, wiek, wykształcenie)
  • czas działalności firmy na rynku
  • wielkość firmy względem zatrudnienia
  • struktura realizowanych prac budowlanych

Część dodatkowa - stosowanie i rekomendacja producentów materiałów budowlanych przez dekarzy

  • producentów blachodachówek
  • producentów dachówek ceramicznych i cementowych
  • producentów gontów/dachówek bitumicznych
  • producentów okien dachowych
  • producentów wełny mineralnej
  • producentów orynnowania PVC
  • producentów rynien stalowych

Każda kategoria asortymentowa obejmuje następujące informacje*:

  • stosowani producenci w 2011, 2012, 2013, 2014, 2015 i 2016 roku
  • najczęściej wykorzystywany producent w 2011, 2012, 2013, 2014, 2015 i 2016 roku
  • wskaźnik rekomendacji producenta w 2011, 2012, 2013, 2014, 2015 i 2016 roku, analiza prowadzona metodą Net Promoter Score (identyfikacja liczby promotorów, neutralnych, krytyków marki)


* oprócz danych dla wełny i orynnowania PVC - brak informacji za rok 2014 ; oprócz danych dla rynien stalowych – dane tylko za 2016 rok

W części dotyczącej blachodachówek wyniki uwzględniają marki : Balex Metal; Blachdom Plus; Blachodach ; Blachotrapez; Blachprofil 2; Blachstal; Blachy Pruszyński; Bratex; Budmat; Finco-Stal; Florian Centrum; Lindab; Plannja; Regamet ; Ruukki

W części dotyczącej dachówek wyniki uwzględniają marki : Bogen ; Creaton ; Euronit ; IBF ; Meyer-Holsen ; Monier / Braas ; Nelskamp ; Roben ; Tondach ; Wienerberger / Koramic

W części dotyczącej gontów/dachówek bitumicznych wyniki uwzględniają marki : Icopal ; Iko ; Isola ; Izolacja Jarocin ; Katepal ; Kerabit ; Matizol ; Onduline ; Owens Corning ; TechnoNicol ; Werner

W części dotyczącej okien dachowych wyniki uwzględniają marki : Fakro, Okpol, Roto, Velux
W części dotyczącej wełny mineralnej wyniki uwzględniają marki : Isover ; Isoroc ; Knauf ; Paroc ; Petralana ; Rockwool ; Rotaflex ; Schwenk / Climowool ; Ursa

W części dotyczącej orynnowania PVC wyniki uwzględniają marki : Braas ; Cellfast ; Galeco ; Gamrat ; Kaczmarek ; Marley ; Nicoll ; Plastmo ; Profil Piła ; Scala ; Wavin

W części dotyczącej rynien stalowych wyniki uwzględniają marki : Aquaplast (system Victoria) ; Balex Metal (system Wijo) ; Blachodach (system Kaskada) ; Blachy Pruszyński (system Niagara) ; Blachprofil 2 (system Inguri) ; Bratex (system Struga) ; Budmat (system Flamingo) ; Galeco (system Galeco Stal) ; Gamrat (system Stalgam) ; Lindab (system Rainline) ; Plannja / Ruukki (system Siba) ; Plast-Dach (system Assa) ; Plastmo (system Plastal) ; Raiko (system Raiko Premium) ; Wavin (Kanion Stal)

Zapytaj o cenę