Publikujemy gotowe raporty syndykatowe, dostępne w atrakcyjnej cenie dla wszystkich zainteresowanych. Zachęcamy do zapoznania się z ofertą.
Architektura i budownictwo w mediach społecznościowych 2024
Zobacz
Zwiń
Raport zawiera dane dotyczące zasięgu najpopularniejszych profili w serwisach społecznościowych Facebook i Instagram poświęconych projektowaniu wnętrz, architekturze i budownictwu (liczba fanów / obserwujących) oraz zasięgu kanałów dotyczących budownictwa i architektury w serwisach YouTube i Tik Tok.
W szczególności baza profili i kanałów obejmuje:
- 64 internetowe serwisy architektoniczne obecne w mediach społecznościowych
- 329 blogów o tematyce projektowania oraz aranżacji wnętrz
- 99 internetowych serwisów budowlanych obecnych w mediach społecznościowych
- 33 czasopisma budowlane obecne w mediach społecznościowych
- 26 czasopism architektonicznych obecnych w mediach społecznościowych
- 219 grup społecznościowych w serwisie Facebook dotyczących budownictwa i architektury
- 105 kanałów w serwisie YouTube dotyczących architektury i budownictwa
- 69 blogów i serwisów internetowych obecnych w mediach społecznościowych poświęconych aranżacji ogrodu
- 31 grup społecznościowych w serwisie Facebook dotyczących aranżacji ogrodu
- 137 profili dotyczących budownictwa i aranżacji wnętrz w serwisie Tik Tok
- 28 profili dotyczących aranżacji ogrodu w serwisie Tik Tok
Raport zawiera również informacje dotyczące dynamiki wzrostu liczby obserwujących (dane porównawcze 2020-2023).
Komunikacja z dekarzami 2024
Zobacz
Zwiń
Raport zawiera następujące dane:
- źródła informacji na temat materiałów budowlanych (pytanie otwarte – 3 najczęściej wykorzystywane źródła)
- najczęściej odwiedzane portale branżowe – wskazywane spontanicznie
- korzystanie z wybranych portali branżowych (dachy.info.pl; dekarz.com.pl; e-dach.pl; fachowydekarz.pl)
- korzystanie z grup w serwisie Facebook w celach zawodowych
- popularność wybranych grup / profili w serwisie Facebook (liczba członków obserwatorów – analiza desk research)
- korzystanie z serwisu YouTube w celach zawodowych
- tabele krzyżowe wybranych zmiennych (względem wieku, wykształcenia, doświadczenia, wielkości firmy)
Badanie prowadzone było na reprezentatywnej próbie N=266 dekarzy techniką wywiadu telefonicznego CATI w styczniu i lutym 2024 r.
Komunikacja z architektami 2024
Zobacz
Zwiń
Badanie prowadzone było na reprezentatywnej próbie N=300 architektów techniką wywiadu telefonicznego CATI. Raport zawiera również analizę danych wtórnych (desk research) dotyczącą zasięgu internetowych serwisów architektonicznych obecnych w mediach społecznościowych.
Raport zawiera następujące dane:
- bariery w działalności biur architektonicznych
- korzystanie z wybranych portali branżowych (archdaily.com; architekci.pl; architektura.info; architektura.muratorplus.pl; bryla.pl; infoarchitekta.pl; izbaarchitektow.pl; nowoczesnastodola.pl; propertydesign.pl; ronet.pl; sarp.org.pl; sztuka-architektury.pl)
- korzystanie z wybranych portali z bibliotekami CAD/BIM (archispace.pl; bimobject.com; infoarchitekta.pl; archiup.com)
- czytelnictwo wybranych tytułów prasy branżowej (Architektura & Biznes; Architektura-Murator; Design Alive; Dobre Wnętrze; Inżynier Budownictwa; Label Magazine; WhiteMad; Zawód: Architekt)
- zasięg 55 internetowych serwisów architektonicznych w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, YouTube, Pinterest, LinkedIn, Tik Tok – liczba obserwatorów / fanów)
Wybrane dane zawierają porównanie z wynikami poprzednich badań architektów (2017, 2018 i 2020). Informacje w raporcie prezentowane są również dla członków Izby Architektów RP i architektów niebędących członkami IA RP. W raporcie znajdują się również przekroje powyższych danych względem płci, wieku architekta oraz wielkości pracowni architektonicznej.
Architektura i budownictwo w mediach społecznościowych 2023
Zobacz
Zwiń
Raport zawiera dane dotyczące zasięgu najpopularniejszych profili w serwisach społecznościowych Facebook i Instagram poświęconych projektowaniu wnętrz, architekturze i budownictwu (liczba fanów / obserwujących) oraz zasięgu kanałów dotyczących budownictwa i architektury w serwisach YouTube i Tik Tok.
W szczególności baza profili i kanałów obejmuje:
- 85 internetowych serwisów architektonicznych obecnych w mediach społecznościowych
- 379 blogów o tematyce projektowania oraz aranżacji wnętrz
- 100 internetowych serwisów budowlanych obecnych w mediach społecznościowych
- 34 czasopisma budowlane obecne w mediach społecznościowych
- 28 czasopism architektonicznych obecnych w mediach społecznościowych
- 205 grup społecznościowych w serwisie Facebook dotyczących budownictwa i architektury
- 115 kanałów w serwisie YouTube dotyczących architektury i budownictwa
- 64 blogów i serwisów internetowych obecnych w mediach społecznościowych poświęconych aranżacji ogrodu
- 31 grup społecznościowych w serwisie Facebook dotyczących aranżacji ogrodu
- Nowość! 100 profili dotyczących budownictwa i aranżacji wnętrz w serwisie Tik Tok
Raport zawiera również informacje dotyczące dynamiki wzrostu liczby obserwujących (dane porównawcze 2019-2022).
Komunikacja z wykonawcami 2022 – firmy ogólnobudowlane
Zobacz
Zwiń
Badanie przeprowadzono techniką wywiadu telefonicznego CATI na próbie n=240 firm o profilu ogólnobudowlanym (wykonywanie prac wznoszeniowych i wykończeniowych).
Raport zawiera następujące dane:
Źródła informacji na temat materiałów budowlanych
- podstawowe źródła informacji na temat materiałów budowlanych (pytanie otwarte)
Wykorzystanie zasobów sieci Internet przez firmy ogólnobudowlane
- częstotliwość korzystania z Internetu
- najczęściej wykorzystywane urządzenie do przeglądania stron w Internecie
- posiadany typ telefonu oraz korzystanie z branżowych aplikacji mobilnych
- korzystanie z portali branżowych
- popularność wybranych portali branżowych (miesięczna liczba wizyt – analiza desk resarch)
- korzystanie z portali społecznościowych
- korzystanie z serwisu YouTube, w tym oglądanie filmów dotyczących wykonywania prac budowlanych
Pozostałe źródła informacji na temat materiałów budowlanych
- czytelnictwo prasy branżowej
- informacje o wybranych tytułach prasy branżowej (nakład / sprzedaż – analiza desk research)
- najczęściej słuchana stacja radiowa
Architektura i budownictwo w mediach społecznościowych 2022
Zobacz
Zwiń
Raport zawiera dane dotyczące zasięgu najpopularniejszych profili w serwisach społecznościowych Facebook oraz Instagram poświęconych projektowaniu wnętrz, architekturze i budownictwu (liczba fanów / obserwujących).
W szczególności w raporcie znajdują się informacje o:
- 375 blogach o tematyce projektowania oraz aranżacji wnętrz,
- 82 internetowych serwisach architektonicznych obecnych w mediach społecznościowych,
- 87 internetowych serwisach budowlanych obecnych w mediach społecznościowych,
- 34 czasopismach budowlanych obecnych w mediach społecznościowych,
- 28 czasopismach architektonicznych obecnych w mediach społecznościowych,
- 237 grupach społecznościowych w serwisie Facebook dotyczących budownictwa i architektury,
- 123 kanałach w serwisie YouTube dotyczących architektury i budownictwa,
- 69 blogach i serwisach internetowych obecnych w mediach społecznościowych poświęconych ogrodnictwu.
Raport zawiera również informacje dotyczące dynamiki wzrostu liczby obserwujących (dane porównawcze z 2018, 2019, 2020 i 2021).
Komunikacja z instalatorami instalacji grzewczych i wodno-kanalizacyjnych 2021
Zobacz
Zwiń
Badanie przeprowadzono na próbie n=369 firm instalacyjnych wykonujących instalacje grzewcze (96,5% badanych) i/lub wodno-kanalizacyjne (95,1%).
Raport zawiera następujące dane:
Źródła informacji na temat materiałów instalacyjnych
- podstawowe źródła informacji na temat materiałów instalacyjnych (pytanie otwarte, możliwość wskazania 3 głównych źródeł)
Wykorzystanie zasobów sieci internet
- częstotliwość korzystania z internetu w celach zawodowych
- najczęściej wykorzystywane urządzenie do przeglądania stron w internecie
- korzystanie z wybranych portali branżowych (regularnie / okazjonalnie - czasnahydraulika.pl; e-instalacje.pl; hvacr.pl; instalacjebudowlane.pl; ogrzewanie.info.pl; ogrzewnictwo.pl; wodkaneko.pl)
- korzystanie z grup branżowych w serwisie Facebook
- popularność wybranych grup Facebookowych – analiza desk research (liczba członków czerwiec 2021)
- korzystanie z serwisu You Tube w celach zawodowych
Pozostałe źródła informacji na temat materiałów instalacyjnych
- czytelnictwo wybranych tytułów prasy branżowej (regularnie / okazjonalnie - Fachowy Instalator; Instal Reporter; Kwartalnik Instalacje; Polski Instalator; Rynek Instalacyjny)
- informacje o wybranych tytułach prasy branżowej – analiza desk research (nakład)
- najczęściej słuchana stacja radiowa
Aneks
- tabele krzyżowe powyższych zmiennych względem wieku, wykształcenia respondenta oraz wielkości firmy (liczby zatrudnionych)
Architektura i budownictwo w mediach społecznościowych 2021
Zobacz
Zwiń
Raport zawiera dane dotyczące zasięgu (liczy fanów / obserwujących) najpopularniejszych profili w serwisach społecznościowych Facebook oraz Instagram poświęconych projektowaniu wnętrz, architekturze i budownictwu. W szczególności w raporcie znajdują się informacje o:
- 384 blogach o tematyce projektowania oraz aranżacji wnętrz,
- 84 internetowych serwisach architektonicznych obecnych w mediach społecznościowych,
- 92 internetowych serwisach budowlanych obecnych w mediach społecznościowych,
- 34 czasopismach budowlanych obecnych w mediach społecznościowych,
- 29 czasopismach architektonicznych obecnych w mediach społecznościowych,
- 158 grupach społecznościowych w serwisie Facebook dotyczących budownictwa i architektury,
- 122 kanałach w serwisie YouTube dotyczących architektury i budownictwa - Nowość!
- 51 blogach i serwisach internetowych obecnych w mediach społecznościowych poświęconych ogrodnictwu - Nowość!
Raport zawiera również informacje dotyczące dynamiki wzrostu liczby obserwujących (dane porównawcze z 2018, 2019 i 2020).
Raport zawiera także analizę treści 15 najpopularniejszych blogów w serwisie Instagram, poświęconych tematyce architektury oraz aranżacji wnętrz (liczba postów, średnia liczba polubień, najpopularniejsze posty, najpopularniejsze hashtagi, najczęściej oznaczane marki).
Komunikacja z dekarzami 2021
Zobacz
Zwiń
Raport zawiera następujące dane:
Źródła informacji na temat materiałów budowlanych
- podstawowe źródła informacji na temat materiałów budowlanych (pytanie otwarte)
Wykorzystanie zasobów sieci Internet przez dekarzy
- częstotliwość korzystania z Internetu
- najczęściej wykorzystywane urządzenie do przeglądania stron w Internecie
- najczęściej odwiedzane portale branżowe – wskazywane spontanicznie
- korzystanie z wybranych portali branżowych (dachy.info.pl; dekarz.com.pl; e-dach.pl; fachowydekarz.pl)
- popularność wybranych portali branżowych (miesięczna liczba wizyt – analiza desk resarch)
- korzystanie z serwisu Facebook w celach zawodowych
- korzystanie z serwisu YouTube w celach zawodowych
Pozostałe źródła informacji na temat materiałów budowlanych
- czytelnictwo wybranych tytułów prasy branżowej (Budujemy Dom; Fachowy Dekarz & Cieśla; Izolacje; Murator; Nasz Dekarz)
- informacje o wybranych tytułach prasy branżowej (nakład – analiza desk research)
- najczęściej słuchana stacja radiowa
Komunikacja z wykonawcami 2021 – firmy ogólnobudowlane
Zobacz
Zwiń
Badanie przeprowadzono techniką wywiadu telefonicznego CATI na próbie n=300 firm o profilu ogólnobudowlanym (wykonywanie prac wznoszeniowych i wykończeniowych).
Raport zawiera następujące dane:
Źródła informacji na temat materiałów budowlanych
- podstawowe źródła informacji na temat materiałów budowlanych (pytanie otwarte)
Wykorzystanie zasobów sieci Internet przez firmy ogólnobudowlane
- częstotliwość korzystania z Internetu
- najczęściej wykorzystywane urządzenie do przeglądania stron w Internecie
- posiadany typ telefonu oraz korzystanie z branżowych aplikacji mobilnych
- korzystanie z portali branżowych
- popularność wybranych portali branżowych (miesięczna liczba wizyt – analiza desk resarch)
- korzystanie z portali społecznościowych
- korzystanie z serwisu YouTube, w tym oglądanie filmów dotyczących wykonywania prac budowlanych
Pozostałe źródła informacji na temat materiałów budowlanych
- czytelnictwo prasy branżowej
- informacje o wybranych tytułach prasy branżowej (nakład / sprzedaż – analiza desk research)
- najczęściej słuchana stacja radiowa
- uczestnictwo w szkoleniach producentów materiałów budowlanych
- ocena przydatności szkoleń w działalności firm budowlanych
- najbardziej preferowana forma szkoleń
Profil projektantów wnętrz 2020
Zobacz
Zwiń
Głównym celem badania było zgromadzenie kluczowych informacji na temat projektantów wnętrz, które mogą zostać wykorzystane w strategii promocji dostawców materiałów wykończeniowych i artykułów wyposażenia wnętrz – profil demograficzno-społeczny projektanta wnętrz, charakterystyka działalności, źródła informacji branżowej, konsumpcja mediów branżowych. Badanie zrealizowano techniką wywiadu telefonicznego CATI na próbie n=400 projektantów wnętrz w sierpniu 2020 roku.
Raport zawiera następujące dane:
Podstawowa charakterystyka projektantów wnętrz
- profil demograficzno-społeczny (płeć, wiek, wykształcenie)wielkość pracowni projektowej (liczba projektantów, liczba projektów wnętrz w roku)
- specjalizacja pracowni projektowej (mieszkaniowa / niemieszkaniowa
- przynależność do organizacji branżowych
Nastroje projektantów wnętrz
- ocena popytu na usługi projektowania wnętrz
- ocena popytu na usługi projektowania wnętrz w 2020 roku w segmentach
Komunikacja z projektantami wnętrz
- podstawowe źródła informacji branżowej
- korzystanie z wybranych internetowych portali branżowych
- czytelnictwo wybranych tytułów prasy branżowej (drukowanej lub online)
Komunikacja z wykonawcami wnętrz 2020
Zobacz
Zwiń
Badanie przeprowadzono na próbie n=375 firm wykonawczych, które specjalizują się w pracach wykończeniowych wewnątrz budynków.
Raport zawiera następujące dane:
1. Źródła informacji na temat materiałów budowlanych
- podstawowe źródła informacji na temat materiałów budowlanych (pytanie otwarte, możliwość wskazania 3 głównych źródeł)
2. Wykorzystanie zasobów sieci internet
- częstotliwość korzystania z internetu
- najczęściej wykorzystywane urządzenie do przeglądania stron w internecie
- korzystanie z branżowych aplikacji mobilnych
- odwiedzane portale branżowe (pytanie otwarte
- popularność wybranych portali branżowych – analiza desk research (liczba wizyt maj 2020)
- popularność wybranych grup Facebookowych – analiza desk research (liczba członków czerwiec 2020)
3. Pozostałe źródła informacji na temat materiałów budowlanych
- czytelnictwo prasy branżowej (pytanie otwarte)
- informacje o wybranych tytułach prasy branżowej – analiza desk research (nakład / rozpowszechnienia płatne)
- najczęściej słuchana stacja radiowa
4. Aneks
- tabele krzyżowe powyższych zmiennych względem wieku i wykształcenia respondenta, liczby zatrudnionych, specjalizacji
Komunikacja z architektami 2020
Zobacz
Zwiń
Badanie prowadzone było na reprezentatywnej próbie n=363 architektów techniką wywiadu telefonicznego CATI.
Raport zawiera następujące dane:
- najczęściej odwiedzane branżowe portale internetowe (pytanie otwarte, możliwość wskazania 3 odpowiedzi)
- korzystanie z wybranych portali branżowych (archdaily.com; archimania.pl; archinea.pl; architekci.pl; architektura.info; architektura.muratorplus.pl; bryła.pl; infoarchitekta.pl; izbaarchitektow.pl; nowoczesnastodola.pl; ronet.pl; sarp.org.pl; sztuka-architektury.pl; warsztatarchitekta.pl; zawod-architekt.pl)
- korzystanie z wybranych portali z bibliotekami CAD/BIM (archispace.pl; bimobject.com; tuznajdziesz.pl)
- najczęściej czytane czasopisma branżowe (pytanie otwarte, możliwość wskazania 3 odpowiedzi)
- czytelnictwo wybranych tytułów prasy architektonicznej (ARCH ; Architektura i Biznes; Architektura – Murator; Design Alive; Label Magazine; Zawód:Architekt)
- czytelnictwo wybranych tytułów prasy budowlanej i wnętrzarskiej (Builder; Cztery Kąty; Dobre Wnętrze; Inżynier Budownictwa; Murator)
Wszystkie dane zawierają porównanie z wynikami 2 poprzednich badań architektów (XI 2017 i XI 2018). Informacje w raporcie prezentowane są również dla członków Izby Architektów RP i architektów niebędących członkami IA RP. W raporcie znajdują się również przekroje powyższych danych względem płci, wieku architekta oraz wielkość pracowni architektonicznej.
Architektura i budownictwo w mediach społecznościowych 2020
Zobacz
Zwiń
Raport zawiera dane dotyczące zasięgu (liczy fanów / obserwujących) najpopularniejszych profili w serwisach społecznościowych Facebook oraz Instagram poświęconych projektowaniu wnętrz, architekturze i budownictwu. W szczególności w raporcie znajdują się informacje o:
- 327 blogach poświęconych projektowaniu oraz aranżacji wnętrz,
- 84 internetowych serwisach architektonicznych obecnych w mediach społecznościowych
- 80 internetowych serwisach budowlanych obecnych w mediach społecznościowych,
- 32 czasopismach budowlanych obecnych w mediach społecznościowych,
- 29 czasopismach architektonicznych obecnych w mediach społecznościowych,
- 137 grupach społecznościowych w serwisie Facebook dotyczących budownictwa i architektury.
Raport zawiera również informacje dotyczące dynamiki wzrostu liczby obserwujących (dane porównawcze z 2018 i 2019 roku).
Nowość! Raport zawiera analizę treści 25 najpopularniejszych blogów w serwisie Instagram, poświęconych tematyce architektury oraz aranżacji wnętrz (liczba postów, średnia liczba polubień, najpopularniejsze posty, najpopularniejsze hashtagi).
Komunikacja z dekarzami 2020
Zobacz
Zwiń
Badanie przeprowadzono w styczniu 2020 roku techniką wywiadu telefonicznego CATI na próbie n=377 firm dekarskich.
Raport zawiera następujące dane:
Źródła informacji na temat materiałów budowlanych
- podstawowe źródła informacji na temat materiałów budowlanych
- postawy wobec pozyskiwania informacji o materiałach budowlanych
Wykorzystanie zasobów sieci Internet przez dekarzy
- częstotliwość korzystania z Internetu
- najczęściej wykorzystywane urządzenie do przeglądania stron w Internecie
- posiadany typ telefonu (% smartfon)
- korzystanie z wybranych portali branżowych (dachy.info.pl; dekarz.com.pl; e-dach.pl; fachowydekarz.pl)
Pozostałe źródła informacji dekarzy
- czytelnictwo wybranych tytułów prasy branżowej (Budujemy Dom; Dachy; Fachowy Dekarz & Cieśla; Izolacje; Murator; Nasz Dekarz)
- najczęściej słuchana stacja radiowa
Komunikacja z wykonawcami 2019 – firmy ogólnobudowlane
Zobacz
Zwiń
Badanie przeprowadzono w czerwcu 2019 roku techniką wywiadu telefonicznego CATI na próbie n=334 firm o profilu ogólnobudowlanym (wykonywanie prac wznoszeniowych i wykończeniowych).
Raport zawiera następujące dane:
Źródła informacji na temat materiałów budowlanych
- podstawowe źródła informacji na temat materiałów budowlanych
- postawy wobec pozyskiwania informacji o materiałach budowlanych
Wykorzystanie zasobów sieci Internet przez firmy ogólnobudowlane
- częstotliwość korzystania z Internetu
- najczęściej wykorzystywane urządzenie do przeglądania stron w Internecie
- posiadany typ telefonu oraz korzystanie z branżowych aplikacji mobilnych
- korzystanie z wybranych portali branżowych
- korzystanie z portali społecznościowych
- korzystanie z serwisu YouTube, w tym oglądanie filmów dotyczących wykonywania prac budowlanych
Pozostałe źródła informacji na temat materiałów budowlanych
- czytelnictwo prasy branżowej
- najczęściej słuchana stacja radiowa
- uczestnictwo w szkoleniach producentów materiałów budowlanych
- ocena przydatności szkoleń w działalności firm budowlanych
- najbardziej preferowana forma szkoleń
- skłonność do wzięcia udziału w szkoleniach prowadzonych przez Internet
Postawy architektów wobec BIM w 2019r.
Zobacz
Zwiń
Badanie zrealizowano w kwietniu 2019 roku na reprezentatywnej próbie 429 architektów techniką wywiadu telefonicznego CATI.
Raport zawiera następujące dane:
Znajomość i stosowanie BIM przez architektów
- znajomość BIM
- stosowanie BIM podczas projektowania
Postawy wobec BIM wśród architektów stosujących tę technologię
- liczba projektów wykonanych w BIM w ostatnich 12 miesiącach
- czynniki skłaniające architektów do stosowania BIM
Postawy wobec BIM wśród architektów niestosujących tej technologii
- bariery projektowania w BIM
- plany wdrożenia BIM w najbliższych 12 miesiącach
Aneks
- przekroje wybranych zmiennych według danych metryczkowych
- struktura próby
W raporcie zamieszczono również wyniki poprzednich badań architektów dotyczących stosowania BIM, które przeprowadzone zostały przez BCMM w 2017 i 2018 roku.
Architektura i budownictwo w mediach społecznościowych 2019
Zobacz
Zwiń
Raport zawiera dane dotyczące zasięgu (liczy fanów / obserwujących) najpopularniejszych profili w serwisach społecznościowych Facebook oraz Instagram poświęconych architekturze i budownictwu, w 6 kategoriach:
- 175 - blogi o tematyce architektury oraz aranżacji wnętrz,
- 64 - internetowe serwisy architektoniczne,
- 47 - internetowe serwisy budowlane,
- 32 - czasopisma budowlane,
- 24 - czasopisma architektoniczne,
- 61 - grupy społecznościowe w serwisie Facebook dotyczące budownictwa i architektury.
W raporcie znajdują się również opisy najpopularniejszych profili w każdej z powyższych kategorii – posiadających łącznie więcej niż 30 tysięcy fanów/obserwujących w serwisach społecznościowych Facebook oraz Instagram: profil strony, poruszane tematy, reklamujące się marki, itp.
Komunikacja z architektami 2018/2019
Zobacz
Zwiń
Badanie prowadzone było na reprezentatywnej próbie n=375 architektów techniką wywiadu telefonicznego CATI.
Raport zawiera następujące dane:
- Najczęściej odwiedzane branżowe portale internetowe (pytanie otwarte, możliwość wskazania 3 odpowiedzi)
- Korzystanie z wybranych portali branżowych (archdaily.com; archimania.pl; archinea.pl; architekci.pl; architektura.info; architektura.muratorplus.pl; bryła.pl; infoarchitekta.pl; izbaarchitektow.pl; nowoczesnastodola.pl; ronet.pl; sarp.org.pl; sztuka-architektury.pl; warsztatarchitekta.pl; zawod-architekt.pl)
- Nowość ! Korzystanie z wybranych portali z bibliotekami CAD/BIM (archispace.pl; artcada.pl; bimobject.com; tuznajdziesz.pl)
- Najczęściej czytane czasopisma branżowe (pytanie otwarte, możliwość wskazania 3 odpowiedzi)
- Czytelnictwo wybranych tytułów prasy architektonicznej (ARCH ; Architektura i Biznes; Architektura – Murator; Design Alive; Zawód:Architekt)
- Czytelnictwo wybranych tytułów prasy budowlanej i wnętrzarskiej (Builder; Cztery Kąty; Dobre Wnętrze; Dom i Wnętrze; Inżynier Budownictwa; Murator)
- Nowość ! Uczestnictwo i preferencje architektów wobec szkoleń organizowanych przez producentów materiałów budowlanych
Dane dotyczące korzystania z portali zawierają porównanie z wynikami badań z lat 2015-2017, a dotyczące czytelnictwa prasy z danymi z 2012-2017. Informacje w raporcie prezentowane są również dla członków Izby Architektów RP i architektów niebędących członkami IA RP. W raporcie znajdują się również przekroje powyższych danych wg. płci, wieku architekta oraz wielkość pracowni architektonicznej.
Wykorzystanie internetu w działalności zawodowej wykonawców 2018
Zobacz
Zwiń
Badanie zrealizowano w październiku 2018 roku na próbie n=302 firm wykonawczych o profilu ogólnobudowlanym techniką wywiadu telefonicznego CATI.
Raport zawiera następujące dane:
Korzystanie z Internetu
- częstotliwość korzystania z Internetu
- najczęściej wykorzystywane urządzenia do przeglądania stron w Internecie
- korzystanie z mediów społecznościowych i z serwisu YouTube (w tym oglądanie filmów dot. branży budowlanej)
- formy promocji własnej działalności w Internecie
- korzystanie z aplikacji dla wykonawców na smartfonach
Korzystanie z portali branżowych
- odwiedzane portale poświęcone budownictwu
- korzystanie z serwisów internetowych z przetargami i ofertami
- korzystanie z serwisów internetowych na temat cen usług budowlanych
Zakupy materiałów budowlanych przez Internet
Postawy architektów wobec BIM w 2018r.
Zobacz
Zwiń
Badanie zrealizowano w marcu 2018 roku na reprezentatywnej próbie 401 architektów techniką wywiadu telefonicznego CATI i ankiety internetowej CAWI.
Raport zawiera następujące dane:
Znajomość i stosowanie BIM przez architektów
- znajomość BIM
- znajomość poziomów implementacji BIM
- znajomość poziomów implementacji BIM
- stosowanie BIM podczas projektowania
Postawy wobec BIM wśród architektów stosujących tę technologię
- liczba projektów wykonanych w BIM w ostatnich 12 miesiącach
- poziom implementacji BIM w realizowanych projektach
- poziom implementacji BIM w realizowanych projektach
- czynniki skłaniające architektów do stosowania BIM
Postawy wobec BIM wśród architektów niestosujących tej technologii
- bariery projektowania w BIM
- plany wdrożenia BIM w najbliższych 12 miesiącach
Aneks
- przekroje wybranych zmiennych według danych metryczkowych struktura próby
BCMM Omnibud Dekarze 2018
Zobacz
Zwiń
Raport powstał w oparciu o wyniki ilościowych badań marketingowych, realizowanych w ramach cyklicznego projektu badawczego BCMM OMNIBUD metodą wywiadu telefonicznego wspomaganego komputerowo (CATI). Badanie przeprowadzono w styczniu i lutym 2018 roku.
Próba badawcza: 400 właścicieli / zarządzających firmami dekarskimi, ogólnopolska, reprezentatywna dla dekarzy w Polsce.
Wszystkie informacje zawarte w raporcie prezentowane są porównawczo razem z wynikami badań dekarzy przeprowadzonych przez BCMM w latach 2012-2017.
Raport zawiera następujące dane:
Ocena sytuacji rynkowej
- ocena sytuacji rynkowej w 2017 roku
- przewidywania co do sytuacji rynkowej w 2018 roku (pozycja firmy na rynku, ceny pokryć dachowych, ceny usług dekarskich, popyt na rynku, zatrudnienie w firmie respondenta)
Komunikacja z dekarzami
- wykorzystywane źródła informacji branżowej
- najczęściej wykorzystywane źródło informacji branżowej
- czytelnictwo prasy dekarskiej (Dachy; Fachowy Dekarz & Cieśla; Nasz Dekarz)
- czytelnictwo prasy budowlanej (Forum Budowlane; Izolacje; Materiały Budowlane; Murator)
- częstotliwość korzystania z internetu
- wykorzystywane portale branżowe (dachy.info.pl; dachy.org; dekarz.com.pl; e-dach.pl; fachowydekarz.pl)
Profil firm dekarskich
- profil właściciela / zarządzającego (płeć, wiek, wykształcenie)
- czas działalności firmy na rynku
- wielkość firmy względem zatrudnienia
- struktura realizowanych prac budowlanych
Część dodatkowa - stosowanie i rekomendacja producentów materiałów budowlanych przez dekarzy
- blachodachówek
- dachówek ceramicznych i cementowych
- okien dachowych
- orynnowania PVC
- rynien stalowych
Każda kategoria asortymentowa obejmuje następujące informacje:
- producenci montowanych wyrobów
- producent najczęściej montowanych wyrobów
- wskaźnik rekomendacji producenta, analiza prowadzona metodą Net Promoter Score (identyfikacja liczby promotorów, pasywnych, krytyków marki)
Dane penetracyjne i NPS prezentowane są w raporcie dla wszystkich istotnych na rynku producentów danej kategorii asortymentowej.
Architektura i budownictwo w mediach społecznościowych 2018
Zobacz
Zwiń
Raport zawiera dane dotyczące zasięgu (liczba fanów / obserwujących w serwisach Facebook i Instagram) najpopularniejszych stron poświęconych architekturze i budownictwu,w tym:
- 113 blogów o tematyce architektury oraz aranżacji wnętrz (np. Loving It, Marideko, Scraperka, Twoje DIY, Bajkowe Wnętrza),
- 18 czasopism architektonicznych obecnych w mediach społecznościowych (np. Cztery Kąty, Dobre Wnętrze, Architektura),
- 29 czasopism budowlanych obecnych w mediach społecznościowych (np. Ładny Dom, Murator, Budujemy Dom),
- 29 internetowych serwisów branżowych obecnych w mediach społecznościowych (np. Homebook, Wnętrza ze smakiem, Nowoczesna Stodoła).
W raporcie znajdują się również opisy najpopularniejszych profili w każdej z powyższych kategorii, posiadających łącznie więcej niż 25 tysięcy fanów/obserwujących w serwisach społecznościowych Facebook oraz Instagram : profil strony, poruszane tematy, reklamujące się marki, itp.
Komunikacja z architektami 2017
Zobacz
Zwiń
badanie prowadzone było na reprezentatywnej próbie 372 architektów techniką wywiadu telefonicznego CATI
Raport zawiera następujące dane:
- Najczęściej odwiedzane branżowe portale internetowe (pytanie otwarte, możliwość wskazania 3 odpowiedzi)
- Korzystanie z wybranych portali branżowych (archdaily.com; archimania.pl; archinea.pl; architekci.pl; architektura.info; architektura.muratorplus.pl; bryła.pl; infoarchitekta.pl; izbaarchitektow.pl; ronet.pl; sarp.org.pl; sztuka-architektury.pl; warsztatarchitekta.pl; zawod-architekt.pl)
- Najczęściej czytane czasopisma branżowe (pytanie otwarte, możliwość wskazania 3 odpowiedzi)
- Czytelnictwo wybranych tytułów prasy architektonicznej (ARCH ; Architektura i Biznes; Architektura – Murator; Design Alive; Zawód:Architekt)
- Czytelnictwo wybranych tytułów prasy budowlanej (Builder; Forum Budowlane; Inżynier Budownictwa; Murator; Materiały Budowlane; Przegląd Budowlany)
- Czytelnictwo wybranych tytułów prasy wnętrzarskiej (Cztery Kąty; Dobre Wnętrze; Dom i Wnętrze; Elle Decoration; Ładny Dom; M jak Mieszkanie; Moje Mieszkanie; Weranda)
Dane dotyczące korzystania z portali zawierają porównanie z wynikami badań z lat 2015-2016, a dotyczące czytelnictwa z danymi z 2012-2016. Informacje w raporcie prezentowane są również dla członków Izby Architektów RP i architektów niebędących członkami IA RP.
W raporcie znajdują się również przekroje powyższych danych wg. płci oraz wieku architekta.
Komunikacja z wykonawcami 2017 – firmy ogólnobudowlane
Zobacz
Zwiń
Badanie przeprowadzone zostało techniką wywiadu telefonicznego wspomaganego komputerowo (CATI) na próbie n=300 firm o profilu ogólnobudowlanym (wykonywanie prac wznoszeniowych i wykończeniowych).
Raport zawiera następujące dane:
Komunikacja z zarządzającymi firmami ogólnobudowlanymi
- źródła informacji na temat materiałów budowlanych
- częstotliwość korzystania z Internetu
- najczęściej wykorzystywane urządzenie do przeglądania stron w Internecie
- cele odwiedzania stron www producentów materiałów budowlanych
- korzystanie z portali społecznościowych
- posiadany typ telefonu oraz korzystanie z branżowych aplikacji mobilnych
- czytelnictwo wybranych tytułów prasy budowlanej
- czytelnictwo wybranych tytułów prasy wnętrzarskiej
- najczęściej słuchana stacja radiowa podczas drogi do i z pracy
Uczestnictwo w szkoleniach branżowych
- uczestnictwo w szkoleniach producentów materiałów budowlanych w ostatnich 12 miesiącach
- ocena przydatności szkoleń w działalności firm budowlanych
- najbardziej preferowana forma szkoleń
- skłonność do wzięcia udziału w szkoleniach prowadzonych przez Internet
Postawy architektów wobec BIM oraz oczekiwania wobec usługi doradztwa technicznego ze strony producentów materiałów budowlanych
Zobacz
Zwiń
Badanie zrealizowano w marcu 2017 roku na reprezentatywnej próbie 400 architektów techniką wywiadu telefonicznego CATI i ankiety internetowej CAWI.
Raport zawiera następujące dane:
Postawy architektów wobec BIM
- stosowanie BIM podczas projektowania
- liczba projektów wykonanych w BIM w ostatnich 12 miesiącach
- czynniki skłaniające architektów do stosowania BIM
- plany wdrożenia BIM w najbliższych 12 miesiącach
- bariery projektowania w BIM
Oczekiwania wobec organizacji kontaktu z doradcami technicznymi producentów materiałów budowlanych
- oczekiwane godziny pracy doradców technicznych oraz czas pracy architektów
- częstotliwość kontaktu architektów z doradcami technicznymi
- preferowana metoda kontaktu z doradcą technicznym
- akceptowany czas odpowiedzi na zapytanie techniczne skierowane do doradcy
- poszukiwanie informacji na stronach www producenta materiałów budowlanych zanim nastąpi kontakt z doradcą
Oczekiwania wobec form wsparcia pracy architektów przez producentów materiałów budowlanych
- obecne wykorzystanie i zainteresowanie standardowymi formami wsparcia (katalogi produktów ; rysunki 3D, rzuty i widoki produktów ; biblioteki dla programów CAD ; katalogi gotowych rozwiązań ; próbki produktów ; zdjęcia przykładowych realizacji ; specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych ; newsletter / biuletyn informacyjny)
- obecne wykorzystanie i zainteresowanie aktywnymi formami wsparcia (optymalizacja projektu ; dobór produktów do projektu ; prezentacja produktów / rozwiązań danego producenta ; porady prawne ; pomoc doradców w wykonywaniu wizualizacji projektów ; udział w programie lojalnościowym)
W raporcie znajdują się również przekroje powyższych danych wg. płci, wieku, wielkości biura, specjalizacji biura, członkostwa w Izbie Architektów.
Zachowania konsumenckie Polaków na rynku remontów wnętrz
Zobacz
Zwiń
badanie przeprowadzone zostało w styczniu 2017 roku techniką ankiety internetowej CAWI na próbie 900 osób, które w 2016 roku prowadziły prace remontowe we wnętrzu mieszkania oraz decydowały o wyborze materiałów budowlanych do tego remontu.
Raport zawiera następujące dane:
Część podstawowa
Zakres prac remontowych realizowanych w 2016 roku
- szczegółowy zakres prac remontowych realizowanych w 2016 roku
- przyczyny realizacji remontu mieszkania w 2016 roku
- wydatki przeznaczone na remont realizowany w 2016 roku
- plany remontowe na rok 2017
Sposób wykonywania prac remontowych
- prace remontowe wykonywane w systemie gospodarczym oraz przez wykonawców
- przyczyny samodzielnego wykonania remontu
- kryteria wyboru wykonawcy
- korzystanie z usług projektanta wnętrz i jego wpływ na wybór marek materiałów budowlanych
- znaczenie ceny podczas wyboru materiałów budowlanych
Komunikacja z inwestorami
- aktywność inwestorów w poszukiwaniu informacji o materiałach budowlanych
- źródła informacji o materiałach budowlanych
- czytelnictwo czasopism branżowych
Markety budowlane
- znajomość wspomagana marketów budowlanych
- market budowlany pierwszego wyboru
- wizerunek marketów budowlanych
Część dodatkowa:
Malowanie
- osoba decydująca o zakupie farb
- miejsca zakupu farb
- marki używanych farb
- podstawowe czynniki wyboru farby
- rekomendacja marki farb przez wykonawcę
- wpływ projektanta wnętrz na wybór marki farb
- źródła informacji o malowaniu (inwestorzy wykonujący prace w systemie gospodarczym)
- komunikacja z malującymi (źródła informacji o materiałach budowlanych, czytelnictwo czasopism branżowych)
Montaż płytek ściennych / podłogowych
- osoba decydująca o zakupie płytek
- miejsca zakupu płytek
- marki używanych płytek
- podstawowe czynniki wyboru płytek
- rekomendacja marki płytek przez wykonawcę
- wpływ projektanta wnętrz na wybór marki płytek
- źródła informacji o kładzeniu płytek (inwestorzy wykonujący prace w systemie gospodarczym)
- komunikacja z inwestorami kupującymi płytki (źródła informacji o materiałach budowlanych, czytelnictwo czasopism branżowych)
Montaż paneli
- osoba decydująca o zakupie paneli
- miejsca zakupu paneli
- marki używanych paneli
- podstawowe czynniki wyboru paneli
- rekomendacja marki paneli przez wykonawcę
- wpływ projektanta wnętrz na wybór marki paneli
- źródła informacji o montażu paneli (inwestorzy wykonujący prace w systemie gospodarczym)
- komunikacja z kupującymi panele (źródła informacji o materiałach budowlanych, czytelnictwo czasopism branżowych)
Montaż podłogi drewnianej
- osoba decydująca o zakupie podłogi
- miejsca zakupu podłogi
- marki używanych podłóg
- podstawowe czynniki wyboru podłogi
- rekomendacja marki podłogi przez wykonawcę
- wpływ projektanta wnętrz na wybór marki podłogi
- źródła informacji o montażu podłogi (inwestorzy wykonujący prace w systemie gospodarczym)
- komunikacja z kupującymi podłogi (źródła informacji o materiałach budowlanych, czytelnictwo czasopism branżowych)
Montaż ceramiki sanitarnej
- osoba decydująca o zakupie ceramiki
- miejsca zakupu ceramiki
- marki montowanej ceramiki
- czynniki wyboru ceramiki
- rekomendacja marki ceramiki przez wykonawcę
- wpływ architekta wnętrz na wybór marki ceramiki
- źródła informacji o montażu ceramiki (inwestorzy wykonujący prace w systemie gospodarczym)
- komunikacja z kupującymi ceramikę (źródła informacji o materiałach budowlanych, czytelnictwo czasopism branżowych)
BCMM Omnibud Dekarze 2017
Zobacz
Zwiń
Raport powstał w oparciu o wyniki ilościowych badań marketingowych, realizowanych w ramach cyklicznego projektu badawczego BCMM OMNIBUD metodą wywiadu telefonicznego wspomaganego komputerowo (CATI). Badanie przeprowadzono w styczniu 2017 roku.
Próba badawcza: 382 właścicieli / zarządzających firmami dekarskimi, ogólnopolska, reprezentatywna dla dekarzy w Polsce.
Wszystkie informacje zawarte w raporcie prezentowane są porównawczo razem z wynikami badań dekarzy przeprowadzonych przez BCMM w latach 2012-2016.
Raport zawiera następujące dane:
Część podstawowa
Ocena sytuacji rynkowej
- ocena sytuacji rynkowej w 2011, 2012, 2013, 2014, 2015 i 2016 roku
- przewidywania co do sytuacji rynkowej w 2017 roku vs przewidywania deklarowane w latach poprzednich (pozycja firmy na rynku, ceny pokryć dachowych, ceny usług dekarskich, popyt na rynku, zatrudnienie w firmie respondenta)
Komunikacja z dekarzami
- wykorzystywane źródła informacji branżowej
- najczęściej wykorzystywane źródło informacji branżowej
- czytelnictwo prasy dekarskiej (Dachy; Fachowy Dekarz & Cieśla; Nasz Dekarz; Warstwy – Dachy i Ściany)
- czytelnictwo prasy budowlanej (Forum Budowlane; Izolacje; Materiały Budowlane; Murator)
- częstotliwość korzystania z internetu
- wykorzystywane portale branżowe (dachy.info.pl; dachy.org; dekarz.com.pl; e-dach.pl; fachowydekarz.pl)
Profil firm dekarskich
- profil właściciela / zarządzającego (płeć, wiek, wykształcenie)
- czas działalności firmy na rynku
- wielkość firmy względem zatrudnienia
- struktura realizowanych prac budowlanych
Część dodatkowa - stosowanie i rekomendacja producentów materiałów budowlanych przez dekarzy
- producentów blachodachówek
- producentów dachówek ceramicznych i cementowych
- producentów gontów/dachówek bitumicznych
- producentów okien dachowych
- producentów wełny mineralnej
- producentów orynnowania PVC
- producentów rynien stalowych
Każda kategoria asortymentowa obejmuje następujące informacje*:
- stosowani producenci w 2011, 2012, 2013, 2014, 2015 i 2016 roku
- najczęściej wykorzystywany producent w 2011, 2012, 2013, 2014, 2015 i 2016 roku
- wskaźnik rekomendacji producenta w 2011, 2012, 2013, 2014, 2015 i 2016 roku, analiza prowadzona metodą Net Promoter Score (identyfikacja liczby promotorów, neutralnych, krytyków marki)
* oprócz danych dla wełny i orynnowania PVC - brak informacji za rok 2014 ; oprócz danych dla rynien stalowych – dane tylko za 2016 rok
W części dotyczącej blachodachówek wyniki uwzględniają marki : Balex Metal; Blachdom Plus; Blachodach ; Blachotrapez; Blachprofil 2; Blachstal; Blachy Pruszyński; Bratex; Budmat; Finco-Stal; Florian Centrum; Lindab; Plannja; Regamet ; Ruukki
W części dotyczącej dachówek wyniki uwzględniają marki : Bogen ; Creaton ; Euronit ; IBF ; Meyer-Holsen ; Monier / Braas ; Nelskamp ; Roben ; Tondach ; Wienerberger / Koramic
W części dotyczącej gontów/dachówek bitumicznych wyniki uwzględniają marki : Icopal ; Iko ; Isola ; Izolacja Jarocin ; Katepal ; Kerabit ; Matizol ; Onduline ; Owens Corning ; TechnoNicol ; Werner
W części dotyczącej okien dachowych wyniki uwzględniają marki : Fakro, Okpol, Roto, Velux
W części dotyczącej wełny mineralnej wyniki uwzględniają marki : Isover ; Isoroc ; Knauf ; Paroc ; Petralana ; Rockwool ; Rotaflex ; Schwenk / Climowool ; Ursa
W części dotyczącej orynnowania PVC wyniki uwzględniają marki : Braas ; Cellfast ; Galeco ; Gamrat ; Kaczmarek ; Marley ; Nicoll ; Plastmo ; Profil Piła ; Scala ; Wavin
W części dotyczącej rynien stalowych wyniki uwzględniają marki : Aquaplast (system Victoria) ; Balex Metal (system Wijo) ; Blachodach (system Kaskada) ; Blachy Pruszyński (system Niagara) ; Blachprofil 2 (system Inguri) ; Bratex (system Struga) ; Budmat (system Flamingo) ; Galeco (system Galeco Stal) ; Gamrat (system Stalgam) ; Lindab (system Rainline) ; Plannja / Ruukki (system Siba) ; Plast-Dach (system Assa) ; Plastmo (system Plastal) ; Raiko (system Raiko Premium) ; Wavin (Kanion Stal)